Over Richard

Ik ben een professional met ruime ervaring op het gebied van marketing en communicatie en een bijzondere voorliefde voor tekst.

Nog meer over mij 

Ik ben creatief en analytisch, een teamspeler die graag samenwerkt bij het bedenken en liever soleert bij het uitwerken, een goede luisteraar met oprechte belangstelling en een prettige gesprekspartner op vrijwel elk niveau.

Mijn eerste professionele teksten schreef ik als correspondent voor een huis-aan-huisblad. In die rol heb ik leren interviewen. Goed luisteren en de gedachten van de geïnterviewde zo helder mogelijk op papier zetten in een boeiend verhaal dat lekker wegleest.

Mijn missie was geslaagd als het hun verhaal werd en tegelijkertijd echt mijn artikel. Oké, een huis- aan-huisblad is geen Vrij Nederland, maar ik heb er wel iets geleerd wat me mijn gehele verdere carrière van pas is gekomen: duidelijk en toegankelijk schrijven, hoe complex het onderwerp ook is.

Na wat omzwervingen in commerciële functies voor een internetbedrijf en een uitgeverij, gevolgd door een jaartje als bladmanager, vond ik in 2007 definitief mijn draai in het communicatievak. Na vier jaar in dienst bij een bureau als senior communicatieadviseur, ging ik het van de kant van de opdrachtgever bekijken, als manager communicatie bij een groot technisch bedrijf.

Toen 2020 in zicht kwam, had ik er zo’n dertig jaar opzitten in loondienst. Een mooi moment om eigen baas te worden.